جوان بسيجي كرمانشاهي مختل‌كننده سيستم‌هاي راداري ساخت
نوشته شده توسط : حسین نقنه
وي ادامه داد: اين طرح پيش از اين در جشنواره پايداري ملي كه از سوي پدافند غيرعامل كشور برگزار شد لوح عالي افتخار كسب كرد و برخي جشنواره‌هاي خارجي خواهان آن بودند كه به دليل ماهيت ويژه اين طرح حاضر با ارائه آن به مراكز مذكور نشده‌ام،‌ زيرا مي‌خواهم اين طرح در كشور خودم اجرايي و عملياتي شود و براي مملكت خودم مورد استفاده قرار گيرد.
ريحاني تصريح كرد: نمونه‌هاي مختلف چف امروز در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه عموماً از روش قديمي مهندسي معكوس استفاده مي‌كنند اما از نظر آيروديناميكي و الكترومغناطيسي، زمان پرواز، نوع پخش و ماندگاري اين طرح بسيار متفاوت و درحد بسيار عالي است.
اين پژوهشگر بسيجي تأكيد كرد: چف ساخته شده امكان استفاده در انواع موشك‌ها، هواپيماهاي جنگي و شناسايي، بالگرد، زيردريايي، كشتي‌ها و همه سيستم‌هاي تدافعي و رادار گريز از جمله هدف‌هاي ثابت و متحرك را دارد و كمك قابل توجهي به عدم شناسايي تجهيزات و ادوات نظامي و غير نظامي در رادارهاي بسيار پيشرفته خواهد كرد.
وي افزود: براي طراحي، آزمايش و توليد اين چف بهينه‌سازي شده از همكاري خوب مراكز مختلف استفاده كرده‌ام به ويژه همكاري خوب سازمان بسيج علمي، پزوهشي و فناوري، سپاه نبي‌اكرم (ص) استان كرمانشاه و سازمان پدافند غيرعامل و ستاد كل نيروهاي مسلح كه نهايت همكاري را داشتند تشكر مي‌كنم.
ريحاني ادامه داد: اين كار مراحل تست، آزمايش نهايي و ثبت و نمونه سازي را با موفقيت سپري كرده و در حال حاضر در مرحله پيش‌ساخت نمونه يك‌صد كيلويي آن هستيم كه با ساخت آن جمهوري اسلامي ايران گام مهمي در راستاي ساخت چف در دنيا خواهد برداشت و بسيار خوشحالم كه اين كار توسط يك كرمانشاهي انجام مي‌گيرد.
اين پژوهشگر جوان تاكيد كرد: زماني كه اين طرح و نمونه آن كه با مشقت زياد تهيه شد به استان عرضه شد توفيق چنداني نيافتم و غير از سپاه نبي‌اكرم (ص) كسي به آن توجه نكرد و آنرا جدي نگرفت اما من دلسرد نشده و همه توان و هزينه زندگي خود را صرف اين كار كردم و براساس فرمايشات مقام معظم رهبري كه به اهميت تحقيقات اشاره داشته و فرمودند « از مصاديق مهم همت و كار مضاعف همين تحقيقات است و خداوند شما را موفق بدارد» با تلاش و همت مضاعف در اين راستا حركت كردم و ماحصل سه سال تلاش مستمر خود را ارائه و بالاخره نتيجه گرفتم.
وي افزود: هم اكنون از بخش‌هاي صنعتي مورد نياز اين چف پيشنهاداتي دارم كه درحال بررسي و انجام مراحل اداري آن براي ساخت صنعتي و توليد انبوه اين چف هستم.
ريحاني تاكيد كرد: استان كرمانشاه كه سال‌ها طعم تلخ جنگ تحميلي را چشيده و زيان‌هاي مادي، معنوي و زيرساختي زيادي ديده كه اگر چنين سيستمي برقرار باشد ضرر و زيان مالي در بحث پدافند غيرعامل به حداقل مي‌رسد و مسير موفقيت و پيروزي را در برابر دشمن و متجاوزان هموار مي‌سازد.
 

 




:: موضوعات مرتبط: +تکنولوژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 14 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: